Stylish legs

Harisnya, fuszekli, lábak, varázslat. Hadjárat a szürkeség ellen.

Friss topikok

Címkék

állat (1) bemutatkozás (1) black (1) celeb (2) combix (1) design (6) diy (7) egyedi (1) életkép (4) francia (1) hangulat (3) harisnya (1) hideg (1) hogyan (4) hordjuk (1) karácsony (1) kollekció (3) könyv (2) legging (3) milk (1) mintás (1) olcsó (1) pamut (2) páva (1) rend (1) szexi (6) tervező (4) tesco (1) testápolás (1) teszt (1) történelem (5) ünnep (4) város (2) videó (1) Címkefelhő

Dolce & Gabbana arany fürdőszobájától a szivecskés kávégépig

2012.02.15. 20:20 zezse

A nagymamám számára a tárgyak praktikusak voltak inkább mint szépek, bár a Biedermeier szalongarnitúra a lakás elengedhetetlen része volt, és tálalni is a Rosenthallal tálalt, ha jöttek a barátnők kanasztázni, de azzal senki nem foglalkozott, hogy a kotyogós kávéfőző pont olyan mint több tízezer másik családban, és az is elképzelhetetlen lett volna számára, ha a hűtő nem fehér és  nem kattog éjszakánként.

 

Eltelt jó pár év, és ma már a kotyogóst bármilyen stílusú konyhához lehet venni, legyen az minimál, angol nagypolgárit idéző vagy éppen mix'n' match.

Ha akarnám Gaultier ágyból kelhetnék ki reggel, Versace tükörben bámulhatnám az egyre szaporodó ráncaimat, Agatha Ruiz de la Prada kávégépe keltene életre, és Ferragamo kanapén olvasgathatnám az Elle Decort, miközben Prada telefonomon csacsogok a csajokkal az esti buliról.


Persze ehhez mocsok sok pénz kéne, és Gaultier sem passzol túlzottan Ferragamohoz, de ez nem tartott vissza attól, hogy azon kezdjek mélázni, miért érezték úgy a világ vezető divattervezői, hogy a szobáinkat is el kell foglalniuk? A ruhatervezők már a bútorosok nyomában toporognak, bár még mindig jobb neve van Phillip Starcknak, mint Guccinak a bútorpiacon de ez nem biztos, hogy sokáig így marad. A dolog már odáig fajult, hogy Versace, Gucci, Armani és Ferragamo hoteleket is nyitott, ahol a személyzet és a bútorok kinézete is az ő munkájukat tükrözi. A Porsche egyszerűen nevét adta egy férfiaknak szánt konyhához, Karim Rashid és Pininfarina többek közt a Gorenjével üzletelt, Zaha Hadid pedig kocsit tervezett. Úgy tűnik az építészek, az autó- és a ruhatervezők egyaránt úgy érezték ki kell törniük eddig megszokott munkaterületükről, és ehhez jó partnernek látszanak a bútor- és háztartási gép gyárak, akik pedig a fogyasztók egyre extrémebb igényeit próbálják kielégíteni.

De miért is nem jó nekünk a fehér hűtő és az egyszerű serpenyő? Miért akarjuk, hogy bútorainkon túl még a vajtartó is designos legyen? Én például azért, mert a fekete hűtő jobban passzol a króm-bordó konyhámhoz, és még vicces is, hogy krétával firkálhatok rá. A vajtartóm pedig egy szerelem emléke, mely már elhajózott, de az Alessi tervezte vidám darab azóta is a reggelik elengedhetetlen kelléke.

alessi.jpg

 

 

Nem gondoltam volna, de már 1907-ben elkezdődött a design bevonulása az iparba. Az AEG vállalat felkérte Peter Behrenst, hogy tervezze meg a gyár lámpaarmatúráit. Ez volt az első alkalom, hogy az ipar egyik szereplője egy művészt kért  fel a tervezésre. Az együttműködés olyan jól sikerült, hogy Behrens később az irodák berendezésétől a reklámokig mindenre felkérést kapott. Behrens jó érzékkel olyan embereket gyűjtött maga köré mint Van der Rohe és Corbusier (akinek a foteljéért ölni tudnék).  Talán ez lehetett az első szikra abban a robbanásban, mely arra inspirálta  az ipar más szereplőit, hogy tárgyaiknak a funkción kívül még egy pluszt is adjanak. Mert valljuk be szívesebben nyúlunk egy vidám serpenyőhöz, csavarjuk ki a citromot egy gyönyörűséges facsaróval, vagy sózzuk az ételt egy vidám figurával, mintha ugyanezek a tárgyak csak a funkcióért léteznének.  A tárgyak nem csak tárgyak többé, hanem önálló márkává váltak, és mint ilyet sokan szeretnék magukénak tudni.


 

A gyártók rájöttek, hogy az ismert nevek márkává tehetőek, az ismert nevek pedig felismerték az együttműködésben rejlő nagyszerű lehetőségeket. Leszögezhetjük, ha valami nem csúszik nagyon el, akkor ez egy win-win szituáció.  Mert ugyan keveseknek lehet Ferrarijuk, és az Alfa Spider sem parkol minden sarkon, de a Gorenje hűtő jobban megfizethető, és még ezzel is lehet menőzni a haveroknak (és valljuk be, tényleg szép darab).

 

pininfarina6_large_59.jpg

 

 

Jean-Paul Gaultier egy francia bútortervező céggel, a Roche Bobois-val állt össze, és dobta piacra kollekcióját, mely a paravántól a fotelig sok mindent tartalmaz. Híres csíkos mintája visszaköszön a paplanhuzatokon, párnái sokkolóak, híven tükrözik a francia tervező dekadenciáját.


Versace ugyan néhány éve halott, de stílusjegyei rendre megjelennek  bútorkollekcióján. Talán ő az a divattervező, aki a legszélesebb szortimentet dobta piacra, nála a padlótól a plafonig minden megtalálható. Szerencsére legújabb kollekciójában szakított a hagyományos túlzsúfolt aranyozással, és a tiszta, letisztult formák felé nyúlt.


Giorgio Armani nem csak parfümöt és ruhát tervezett, hanem egész kollekcióval rukkolt elő, talán Versace sikerét megirigyelve. Az Armani Casa  bútorok évek óta kedvelt berendezési tárgyai azoknak, akik megengedhetik maguknak. 2007-ben a Samsung is megkereste a tervezőt, így született meg a közös mű, egy többé-kevésbé letisztult mobiltelefon.Azóta már több is követte, úgy látszik jó üzlet ez.

Dolce & Gabbana tervezett már arany fürdőszobát, aztán a nőket célozta meg, és a Sony Ericcsonnal összeállva megalkotta Jalout, amely kicsi méretével és drágakőre emlékeztető formájával próbálta meghódítani a női szíveket.Tükörnek mindenesetre tökéletes a kis tárgy, de nekem nem dobogtatta meg a szívemet, mint hogy az sem tölt el nagy lelkesedéssel ha ennyire csili-vili helyen moshatom meg a kezem.
13-dolce-gabbana-bathroom-lg.jpeg

Luis Vuitton talán a legtöbbet hamisított márka. Az ő táskái tuti szembejönnek még a VIII. kerületben is, a kínai piacon utánam dobják 2000-ért, bár a fenének sem kell, hisz ordít róla az olcsóság. Természetesen ebből a cég által tervezett mobiltelefon sem maradhatott ki, de ha nem éreznénk elégnek egy mobilt, akkor jöhet a kanapé, mely az ismert monogrammal kerül piacra.És ez még talán eredeti.

 Agatha Ruiz de la  Prada  most éppen a  Nescafé egyik gépéhez adta a nevét, és varázsolt rá egyedi, csak rá jellemző mintákat. A spanyol tervezőnő -akinek ruhái néha meghökkentőek, máskor mosolyra fakasztanak-egyértelműen a nőket célozta meg alkotásával. A vidám szívecskés kávégépben pikk-pakk megfő a reggeli koffeinadag, és hatására  talán egy kicsit színesebben látjuk a világot. Érdemes végig nézni, kikkel működött még együtt, egészen különleges világ fog a szemünk elé tárulni. Javaslom a de la Prada által megálmodott Mercedes megtekintését, ebből biztos nem ugrálnának ki kopasz, kigyúrt fiatalemberek.

nescafe_sajtotajekoztato_20110922_10_.jpg

És, hogy mindennek mi köze a harisnyákhoz? Gyakorlatilag nem sok. Pedig egy régi harisnyával is fel lehet dobni a lakást, egészen különleges módon. Hogy hogyan? Kattints és minden kiderül.

lamp_after24.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: design kollekció diy tervező

A bejegyzés trackback címe:

https://stylishlegs.blog.hu/api/trackback/id/tr404114568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása